środa, 16 stycznia 2019

Czym się różnią misie,czyli książka dla ciekawskich dzieci.

Na rynku wydawniczym jest bardzo dużo książek dla najmłodszych, które na kolorowych stronach zapraszają dzieci do poznawania świata. Ale są też książki dla najmłodszych, które nie mają "pięknych" ilustracji i wiele tekstu, a przekazują ciekawą i interesującą dla nich treść. Cieszę się, że są właśnie takie, które jednocześnie bawią i uczą, bo takie najbardziej mi się podobają. Taka Agaty Królak jest właśnie taka!
Ostatnio zapytała mnie znajoma jakie tytuły mogłabym jej polecić dla miesięcznego dziecka i od razu pomyślałam o wszystkich kontrastowych książeczkach, podając jej kilka tytułów książeczek dla najmłodszych z czarno-białymi ilustracjami. Pomyślałam o tych, z których my korzystaliśmy w wieku niemowlęcym, które miały proste, duże formy i stymulowały w prawidłowy sposób wzrok maleństwa, co jest bardzo ważne na tym etapie rozwoju (u kilkumiesięcznych dzieci).

Ale po chwili pomyślałam też o tej właśnie publikacji i myślę, że ta książeczka również świetnie sprawdziłaby się jako propozycja dla niemowląt. Bo ilustracje w "Różnimisie" są właśnie, takie kontrastowe i mogą zainteresować niejednego maluszka. Dodatkowo jest wydana na naprawdę mocnym, grubym kartonie, więc nie ulegnie ona tak łatwo zniszczeniu poprzez podrygaznie - co niemowlaki lubią bardzo robić podczas przeglądania książeczek. 


Dlatego tym razem mam dla Was książkę, która może posłużyć dzieciom na dłużej, bo jest zarówno będzie dobra dla kilkumiesięcznych niemowląt jak i pomoże starszym dzieciom zrozumieć różnice i poznać przeciwieństwa. A nam rodzicom też się przyda, aby wspomóc nas w ukazaniu naszym dzieciom, że nie wszyscy jesteśmy jednakowi. Jesteśmy podobni, ale jesteśmy też różni. Różnimy się nie tylko wyglądem czy wiekiem, ale mamy też różne cechy charakteru, różne usposobienia, różne nastroje i różne potrzeby. "Różnimisie" wydawnictwa Dwie Siostry jest jedną z ciekawszych pozycji dla dzieci, która porusza tematykę różnic i przeciwieństw.



Przyznam się, że kupiłam tą i jeszcze drugą część z tej serii - "Robimisie" mojemu synkowi już dużo wcześniej, ale przeleżały w szafie bo najzwyczajniej w świecie o nich zapomniałam. Wydawca poleca tą książkę dla dzieci od trzeciego roku życia i pewnie tym się sugerowałam, że dobrze je schowałam na później. Wyjęłam ostatnio obie i sama zaczęłam je oglądać i dzisiaj śmiało mogę tą pierwszą "Różnimisie" polecić wszystkim rodzicom niemowlaków. Jaka szkoda, że dopiero teraz dostrzegłam jak jest ona wyjątkowa, bo tą właśnie część mogłam spokojnie dać mojemu synkowi dużo wcześniej. Ale lepiej późno... niż wcale, jak to się mówi. 

W tej pierwszej części najmłodsi mogą odkryć różnice, dosłownie zobaczyć "czym się różnią misie" na przedstawionych obrazkach. To książka, która starszym dzieciom przyjdzie z pomocą w zrozumieniu i nazywaniu przeciwieństw. To trudne pojęcia, ale w pewnym wieku sami zobaczycie, że dzieci zaczynają dostrzegać różnice i dopytywać. Dlatego ta książka, jest doskonałą propozycją dla dzieci, które chcą wiedzieć więcej, są ciekawe i zadają pytania. Na tym właśnie etapie my jesteśmy. Mój dwulatek z dnia na dzień zaczął używać większej ilości słów i zadawać pytania: "a to?", "a co to?", "a ten jaki?" "a ten?" itp.  




W odpowiedzi na te i inne pytania dobrze, że mama znalazła "Różnimisie", w której znaleźliśmy gromadkę misiów. Każdy jest inny i różni się od drugiego. Jeden miś jest duży, a drugi mały, jeden stary a drugi obok młody, czysty – brudny, wesoły – smutny itd. Brzmi to tak banalnie? Ale mówię Wam, to wcale nie jest banalna książka. Sympatyczne misie potrafią rozbawić dzieci, a ilustracje Agaty Królak gwarantują niezwykłe wrażenia. Te misie, choć wyglądają jakby "nabazgrane" przez dzieci zachwycają nie tylko dziecięce oko (serio ja też się nimi zachwycam), ale również wywołują dużo pozytywnych emocji na twarzy dziecka. I powiem wam, że ten prosty przekaz najbardziej mnie urzekł w tej publikacji, bo kto by pomyślał, że za pomocą tych prostych, białych lub czarnych kresek można pokazać tyle emocji na twarzach misi, które pozwolą dzieciom zrozumieć zróżnicowany charakter i wygląd nie tylko u misiów. 

Zobaczcie sami...






Postscriptum
Książka jest tekturowa, nie jest dużego formatu więc jest odpowiednia dla malutkich rączek. Jest bardzo ładnie wydana i zachwyca mistrzowskim rysunkiem Agaty Królak, młodej, polskiej ilustratorki. Bo w sumie to właśnie jej proste, ale jakże niebanalne ilustracje robią największą tutaj robotę - przyciągając uwagę najmłodszych obserwatorów.


Karta katalogowa (jak w bibliotece) 
Tytuł: Różnimisie
Ilustracje: Agata Królak

Wydawnictwo: Dwie Siostry

Rok wydania: 2012
Kategoria wiekowa: 3+
Uwagi: Kontrastowe obrazki, tekturowe strony

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Najczęściej czytane